Передплата друкованого видання на 2020 рік

Індекс видання: 30496

Часопис "НОВИЙ ЧАС"

Тематика: Громадсько-політичні та літературно-художні видання

Мінімальний строк передплати: 1 міс.

Передплатити

Що буде з райрадами та райдержадміністраціями після децентралізації?

На фінішну пряму формування вийшли 140 об’єднаних громад. З них 61 ОТГ чекає на рішення ЦВК про проведення перших виборів. «Найбільше об’єднаних громад, які вже чекають на рішення ЦВК, у Дніпропетровській області – 9, Полтавській – 7, Черкаській – 6, у Волинській, Херсонській і Чернігівській — по 5, - зазначив Геннадій Зубко - віце-прем’єр регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ України, який так і не доїхав до Жидачева.

- Настає час формування ефективного районного рівня. Процес створення спроможного базового рівня місцевого самоврядування - добровільне об’єднання територіальних громад - демонструє позитивну динаміку. І вже ні в кого немає сумніву, що наступним кроком якраз буде формування ефективного районного рівня. Вирішити це питання одразу і комплексно без змін до Конституції складно, особливо з політичної точки зору. Тому починати потрібно зі змін до законодавства, які б вирішували проблеми взаємодії місцевої влади там, де вони вже очевидні – у районах, територія яких повністю співпадає з територією однієї-двох об’єднаних громад, - про це сказав перший заступник міністра регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ України В’ячеслав Негода під час круглого столу «Шляхи удосконалення районного рівня адміністративно-територіального устрою України в умовах децентралізації влади», організованого Комітетом Верховної Ради з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування.

Перший заступник міністра поінформував, що в Україні вже є 5 об’єднаних громад, територія яких повністю «накриває» територію відповідних районів: Народицька (Житомирська область), Старосинявська, Летичівська (Хмельницька область), Сновська (Чернігівська область) та Апостолівська (Дніпропетровська область). Є також випадки, коли територія району повністю «накрита» декількома об’єднаними громадами.

У цих районах продовжують існувати, функціонувати і утримувати свої апарати районна рада і районна державна адміністрація. При цьому, відповідно до законодавства від них до рад і виконкомів об’єднаних громад переходять більшість повноважень. Отже виникають певні питання щодо дублювання компетенцій та ефективності організації влади на цих територіях. До речі, у парламенті ще 29 лютого 2016 року зареєстровано законопроект 4165, який частково вирішує зазначену проблему. Але його розгляд затримується вже більше року.

«Процес об’єднання громад триває, і таких випадків буде дедалі більше. Отже маємо негайно затвердити механізм вирішення питання взаємодії місцевої влади в таких районах. Поки проблема не загострилася і на місцях не почали з’ясовувати між собою стосунки самостійно», - сказав В’ячеслав Негода.

Перший заступник міністра повідомив, що Уряд, за результатами сьогоднішнього обговорення, готовий запропонувати парламенту розроблений разом з експертами законопроект, яким передбачається порядок врегулювання зазначених питань.

При цьому є два основні дискусійні варіанти:

1. Залишити чинний район на період до формування нового адміністративно-територіального поділу. Чітко визначити повноваження, що залишаються за райдержадміністрацією та райрадою. Переглянути чисельність та відповідно видатки на утримання їхніх апаратів та інших підрозділів РДА.

2. Ухвалити парламентом рішення про ліквідацію району чи злиття його з іншим районом та прийняти відповідні рішення стосовно виконання повноважень, що залишилися у компетенції райради і райдержадміністрації.


Надрукувати  

Відео

Презентація нового роману Роксолани Сьоми "Світи суміжні"

Виставка народного одягу Жидачівщини

Виставка "Жидачівщина в полум’ї революції та російсько-української війни"