Передплата друкованого видання на 2021 рік

Індекс видання: 30496

Часопис "НОВИЙ ЧАС"

Тематика: Громадсько-політичні та літературно-художні видання

Мінімальний строк передплати: 1 міс.

Передплатити

Відділ освіти в районі без керівника, а школи – без методичного супроводу

Навчальний 2016-2017 рік у районі розпочався без керівника відділу освіти. Попри оголошений конкурс на заміщення вакантної посади керівника відділу освіти кандидатів, які б захотіли обійняти цю посаду, наразі немає. З 1 вересня обов'язки керівника відділу освіти виконує Юрій Гурський.

Юрій Гурський працював методистом районного методкабінету, з 18 серпня 2016 року - провідний спеціаліст відділу освіти.

 

Наша з ним розмова про найбільшу бюджетну галузь району – освітню, які виклики нині доводиться долати освітянам району та чого очікувати в найближчий час.

 

- З 1 серпня 2016 року ліквідовано районний методичний кабінет, педагоги залишились без методичного супроводу. Яку функцію виконував РМК і чого з його ліквідацією позбавлені дирекція та педагогічні колективи шкіл?

- З 1 серпня розпорядженням голови Жидачівської РДА ліквідовано районний методичний кабінет. На мою думку, це зовсім неприпустиме рішення. Методичний кабінет здійснював методичний супровід навчальних закладів району. Працівники РМК за захистом своїх трудових прав зверталися в усі можливі інстанції, дійшли до адміністрації Президента, та жодна інстанція нас не підтримала.

Засновником РМК виступала Жидачівська РДА. Засновник, згідно із законом, якщо йому не подобається робота методичного кабінету, може його ліквідувати, що він і зробив.

РМК виконував основну функцію забезпечення навчально-методичного супроводу, сприяв співпраці між органами Міністерства освіти, Департаменту освіти, Львівського інституту післядипломної педагогічної освіти та педагогічними колективами району. Це й організація обміну кращими педагогічними практиками, проведення занять і семінарів із метою доведення до педагогічних колективів передових педагогічних розробок, що сьогодні насамперед важливо для інтенсивного розвитку сучасної освіти, бо однією крейдою і дошкою далеко не заїдемо. РМК проводив велику кількість заходів, зустрічей із педагогічними працівниками з інших районів, областей, зустрічі з письменниками, з новаторами. Проводили учнівські олімпіади, конкурси, заходи із цивільного захисту, передвійськовій підготовці. Нині у нас абсолютно немає кому цією роботою займатися.

Зараз триває курсова перепідготовка. У нас працює понад 1200 педагогічних працівників, які проходять курсову перепідготовку в інституті вдосконалення вчителів, а на сьогодні посади методиста, який би відповідав за цю роботу, немає. Ця функція покладена на спеціаліста по кадрах, який працює лише на 0,75 ставки і веде атестаційну роботу, кадрову та курсову перепідготовку. Як ми можемо організувати олімпіади районного рівня, коли немає жодного методиста, який би корував їх проведення? У нас функціонувало методичне об'єднання освітніх округів. Вони і сьогодні існують, а от контролювати їх діяльність немає можливості.

- Що можна зробити в цій ситуації?

- У першу чергу проситиму депутатів районної ради створити методичний центр при відділі освіти з бодай мінімальною наповненістю у три штатні одиниці. Хоча, згідно із законодавством, має бути не менше як 13-15 осіб.

- За останній час у відділі освіти надовго не затримався жоден керівник. Ось і з початком навчального року знову вакантна посада керівника. Скільки сьогодні у відділі освіти працює людей?

- Двоє. У нас відділ освіти поділений на три структурні ланки — власне відділ освіти, централізована бухгалтерія та група технічного нагляду. Саме у відділі освіти зараз працює двоє людей — головний та провідний спеціаліст. Посада керівника вакантна. Оголошено конкурс. Заяви приймаються до 13 жовтня.

- Чи є вже претенденти? Можливо, ви подали свою кандидатуру?

- Як мені відомо, наразі кандидатур немає. Сьогодні при такому об'ємі роботи й такій ситуації, що склалася у відділі освіти, проблематично писати заяву на керівну посаду. Навіть фізично з цим обсягом роботи справитись дуже важко. Це найбільша бюджетна галузь району.

- Як сформована освітня мережа нашого району на 2016-2017 навчальний рік, оскільки у зв'язку з об'єднанням громад є певні зміни?

- З громадами ми співпрацюємо, однак об'єкти передали. З 1 січня буде передано й 26 загальноосвітніх шкіл, 3 дошкільно-навчальних заклади, один центр творчості та дитячо-юнацьку спортивну школу в управління Ходорівської ОТГ.

На сьогодні у 62 загальноосвітніх навчальних закладах (разом зі школами Ходорівської ОТГ) навчається 5717 учнів. У районі функціонує 19 шкіл I-III ст., 29 — школи I-II ст. та 13 початкових навчальних заклади. На початок навчального року сформовано 425 класів наповнюваність у середньому 13,8 учня. Наповнюваність у порівнянні з минулим роком збільшилась на 0,03%, тож бачимо, з якими темпами демографічна ситуація “покращується”.

На індивідуальному навчанні знаходиться 171 дитина, 56 дітей із особливими потребами, 261 дитина з малозабезпечених сімей та 28 дітей-сиріт.

- Як цьогоріч організовано гаряче харчування у школах?

- У школах організовано харчування силами підприємців, які забезпечують харчуванням 1223 учні. Це школи Жидачева, Ходорова, Журавна, Млиниськ, Бережниці, Бортник, Монастирця тощо. Оголошено конкурс на організацію харчування у Тейсарівській та Зарічанській школах. Централізованого харчування у нас немає у зв'язку з відсутністю бюджетних коштів. Середня ціна одного обіду — 10 грн.

Щоправда, у нас закладено кошти на відшкодування за харчування для учнів із малозабезпечених сімей. Готуємо положення про механізм відшкодування, це положення має затвердити районна рада. Кошти на відшкодування є, але механізм ще не визначений. Сума відшкодування — 10 грн на один день. Діти-сироти харчуються безкоштовно, а де не організовано гарячого харчування, отримують грошову компенсацію. Сьогодні також є доволі дискусійним питання щодо компенсації за харчування для дітей учасників АТО. Районною радою прийнято рішення про забезпечення безкоштовного харчування для такої категорії дітей, виділено відповідні кошти, але знову ж таки немає механізму виплати компенсації.

- У районі доволі «розкидана» мережа шкіл. Як нині організовано доїзд учнів?

- Діти довозяться. Нині функціонує 14 автобусів «Школярик», один автобус на капітальному ремонті. Всі діти, які потребують довозу, ним забезпечені. Ми лише 3 жовтня завершили процедуру закупівлі дизельного пального. Щоправда, нам цьогоріч бракує 60 тисяч гривень на дизпаливо. Є проблеми і з фінансуванням ремонту автобусів. Шукаємо шляхи вирішення.

Зараз працюємо тільки через держзакупівлі, лише в системі «Prozorro». Так, проведено процедуру закупівлі комп'ютерного обладнання на майже 200 тисяч грн для опорної школи. Також придбали металопрофіль і перекрили корпус Бориницької школи (100 тис. грн, за рахунок коштів міжбюджетних трансфертів). На 100 тис. грн закупили пальне. Ми зекономили на пальному 25 тисяч грн. Також суттєво (30 тис. грн) зекономили на закупівлі спортінвентаря. Закуплено дрова в «Галсільлісі». Очікуємо на аукціонні торги по вугіллю. Плануємо закупити торфобрикети (за характеристиками вони мають не дуже менші якості ніж вугілля).

На альтернативні види палива переведені Лисківський НВК, Журавнівський НВК «СЗШ-ліцей», Загірочківський НВК, Жидачівська гімназія, Ходорівська ЗОШ №1. Також планується перевести Заболотівецьку школу, Жидачівську ЗОШ №2 та Жидачівький НВК. У цих школах ми платимо лише за тепло.

- Прораховували економію?

- Економія полягає в тому, що ми не платимо зарплати кочегарам, економимо на виготовленні проектно-кошторисної документації, на повірці приладів контролю, довозі, закупівлі палива, реконструкції системи опалення тощо.

- Скільки коштує 1 гігокалорія і скільки обходиться опалювальний сезон для однієї школи?

- У нас школи обслуговують три фірми. До прикладу, фірма ТОВ «Енергозбереження Львів» подає у своїх пропозиціях вартість однієї гігакалорії 1690 грн. Річний бюджет на таку школу як у Заболотівцях 179 тис 140 грн. При цьому в модернізацію системи опалення цієї школи вкладено 200 тис. грн - кошти інвестора та 40 тис. грн — кошти громади.

Опалювальний сезон ми розпочнемо вчасно.

- На останньому засіданні сесії районної ради прийнято рішення про створення опорної школи – це Жидачівська ЗОШ №2. В подальшому планується створювати опорні школи, бо, за попередньою інформацією, таких у районі мало би бути п’ять?

- Справді, опорна школа формуватиметься на базі Жидачівської ЗОШ №2. Саме ця школа стала призером обласного конкурсу й була рекомендована Департаментом освіти до фінансування за кошти освітньої субвенції. На реалізацію опорної школи цьогоріч передбачено 560 тис. грн. Ці кошти ми вже почали освоювати, як я вже казав, придбано комп'ютерне обладнання на 199 560 тис. грн. Решту коштів буде спрямовано на закупівлю засобів для навчання.

Також чотири філії не залишаться без уваги. До структури цієї опорної школи входитимуть початкові школи в Пчанах, Турадах, Дем'янці-Лісній та Іванівцях. Тож це фінансування йде і на опорну школу та на філії.

Директори початкових шкіл стають керівниками філій. Цей процес реорганізації відбувається безболісно. Школи-філії будуть діяти, ніхто їх закривати не буде.

На сьогодні ми не можемо планувати створення опорних шкіл. Для того, щоб створити опорну школу, має бути оголошено відповідний конкурс. Конкурс може оголосити районна рада або делегувати повноваження відділу освіти. Для нас наразі це неактуально, оскільки фінансова ситуація в галузі несприятлива, з 1 січня від нас відходить 26 освітніх об'єктів. Фактично залишається 36 навчально-освітніх закладів. Тож цього року такий конкурс не проводитиметься.

- Яка ситуація із фінансуванням?

- На сьогодні, за підрахунками фінансового управління, щоб забезпечити заробітну плату, не вистачає 4,5 млн. грн. Це кошти освітньої субвенції з державного бюджету. До Дня вчителя виплачено заробітну плату за вересень і 50% винагороди до Дня вчителя. Наразі заборгованості по зарплаті немає.

- Щодо оптимізації освітньої мережі…

- На сьогодні ліквідована одна школа в Молодинчому. Ліквідована через відсутність учнів. По інших школах, які ми пропонували під реорганізацію: Подорожне, Вербиця, Чертіж, Буянів, Рудківці, - це так звані школи ризику (де навчається менше 25 учнів, такі школи не фінансуються з державного бюджету). Та рішення про реорганізацію цих шкіл районна рада відхилила. Мною виданий наказ про особисту відповідальність директорів цих шкіл за кількість учнів.

- З огляду на тенденцію до зменшення кількості учнів, які ще школи потрапляють у зону ризику?

- Якщо не враховувати шкіл, що перейдуть в управління Ходорівської ОТГ, то у нас ще до вже перелічених можуть додатися школи в Новому Селі, Протесах, Новошині, Соколівці.

З січня 2017 року мережа шкіл, що знаходиться в управлінні відділу освіти Жидачівської РДА, зменшиться до 36 навчально-освітніх закладів, відповідно зменшиться й освітня субвенція. Як у подальшому розвиватимуться ці школи, в багато в чому залежатиме від того, коли і в якому форматі пройде другий етап добровільного об’єднання громад.

Оксана ФРАНКІВ.


Надрукувати  

Відео

Презентація нового роману Роксолани Сьоми "Світи суміжні"

Виставка народного одягу Жидачівщини

Виставка "Жидачівщина в полум’ї революції та російсько-української війни"