Передплата друкованого видання на 2020 рік

Індекс видання: 30496

Часопис "НОВИЙ ЧАС"

Тематика: Громадсько-політичні та літературно-художні видання

Мінімальний строк передплати: 1 міс.

Передплатити

Двадцять років аварійним мостом їздять автомобілі

Автобус збавив рух і зупинився. Пасажири без зайвих запитань вийшли із салону й попрямували пішки через міст, спостерігаючи, як навколо вирує вода. Пустий автобус також рушив. Ні, це не була автобусна зупинка – так минулого тижня перебиралися люди та перевізники через автомобільний міст, що проходить через р. Дністер в с. Залісках на автошляху міжнародного значення М-12 Стрий – Тернопіль – Вінниця – Кіровоград – Знам'янка.

 

Така подорож не для слабкодухих. Люди, стривожені станом мостового покриття, в догадках, у якому ж стані самі опори моста, почали звертатися до владних структур. З цієї причини 5 квітня у РДА під головуванням першого заступника голови РДА Романа Гриціва відбулося засідання координаційної ради з питань безпеки дорожнього руху та пасажирських перевезень.

 

У координаційній раді взяли участь директор філії «Стрийська ДЕД» Віктор Багрій та начальник відділу організації перевезень на наземному транспорті управління Укртрансінспекції у Львівській області Володимир Гавуляк, міський голова Жидачева Володимир Левко, заступник голови районної ради Марія Стеців, секретар Жирівської сільської ради Любов Коритовська, перевізники, керівники структурних підрозділів РДА. Проігнорували запрошенням представники ДП «Львівський облавтодор» та Служби автомобільних доріг у Львівській області, що безпосередньо відповідають за утримання цієї дороги і моста.

Директор філії «Стрийська ДЕД» Віктор Багрій запевнив, що не потрібно робити ажіотажу. Розсування плит чи загрози падіння немає. Відбулося тільки пошкодження деформаційних швів, а ями на мості не є загрозою. На зауваження учасників координаційної ради, що ще влітку було видно підмивання опор, п. Багрій відповів: «А що ми зробимо? У нас немає коштів. Замкнуте коло. Планування робіт і виділення коштів на ремонт проводиться Службою автомобільних доріг, а ми є тільки філією. Нині ми навіть не маємо асфальту, щоб залатати ями, бо не запущені асфальтні заводи».

Як бачимо, всі відповіді на запитання «що робити?» зводяться до одного: «а власник де?» Навіть така кардинальна пропозиція, як припинити рух у цьому напрямку, потребує рішення власника.

А власник як дороги, так і моста - Служба автомобільних доріг. Тож координаційна рада прийняла рішення витребувати від Служби автомобільних доріг та Стрийської ДЕД провести обстеження моста і надати дефектний акт у адміністрацію, начальнику ВДАІ забезпечити встановлення й дотримання дорожніх знаків щодо обмеження руху великовагового вантажного транспорту, начальнику райавтодору встановити попереджувальні знаки та дорожню розмітку, робочій групі, створеній за доручення першого заступника голови РДА Р. Гриціва, обстежити міст, про що скласти акт обстеження.

Вирішення ситуації, що склалася, знайшло своє продовження на черговому засіданні комісії з ТЕБ та НС у понеділок 8 квітня. Не знайшовши конкретних відповідей на запитання «що робити з мостом?», на координаційній раді на засіданні комісії багато чого прояснилося.

Як виявилося (у засіданні взяв участь начальник відділу технічного контролю Служби автомобільних доріг Андрій Залипський), міст визнаний аварійним уже 12 років тому. Ще у 2009 році було розроблено проектно-кошторисну документацію на його перебудову Державним дорожнім науково-дослідним інститутом ім. М. Шульгіна. Її вартість на той час складала 89 млн грн. З 2009 по 2013 рік експлуатаційний стан штучної споруди значно погіршився. При обстеженні відмічено підмивання опор, руйнування балок прогонової будови та деформаційних швів. А далі, як ви самі розумієте, типова картина. «Через відсутність фінансування капітального ремонту з державного та місцевого бюджетів нема можливості розпочати перебудову моста», - так говориться у листі Служби автомобільних доріг, направленому до адміністрації. Хоч, як потішили нас, у пропозиціях до плану капітального ремонту доріг загального користування на 2013 рік, наданих у Укравтодор, включено перебудову мостового переходу через р. Дністер на автомобільній дорозі Стрий – Тернопіль – Кіровоград – Знам’янка. І це буде один з двох першочергових об’єктів. Наразі власник чекає коштів з державного бюджету та «вишукує можливості для проведення ремонту покриття на мосту за кошти експлуатаційного утримання, а також розглядає можливість обмеження руху великовагового транспорту з встановленням інформаційно-вказівних, попереджуючих та заборонених дорожніх знаків».

У районі також не будуть чекати «доброї погоди», а шукатимуть всі можливості залучення коштів. Адміністрація готує звернення до народного депутат Олега Канівця, обласних депутатів, голів обласної адміністрації та обласної ради про сприяння у якнайшвидшому виділенні коштів на перебудову аварійного моста.

Це траса державного значення, і надіємося, що серед варіантів впливу на виділення коштів на цей об’єкт не буде перекриття моста.

Ольга Баран.

Р.S. Як виявилося, не все так просто не тільки із мостами, а й з дорогами, якими опікується держава. Краще б вам не чути слів, які вигукують водії, проїжджаючи повз автобусну станцію у м. Жидачеві. Деякі пробують прорватися через територію автостанції, дехто минає жидачівське ралі попри комбінат. Та проблема залишається. Ніби вже всюди у Жидачеві привели до порядку дороги. Так у чому справа? Невже міська влада не бачить? Бачить. Та причина ховається у банальному - це не є власність міської ради. Як зазначив мер Володимир Левко, тільки дві дороги у Жидачеві обслуговує райавтодор, одна з яких біля автовокзалу. «Ми готові їх взяти і провести там ремонтні роботи. Але ніхто не хоче цього питання вирішувати. Гіршого від цього не буде. Проблема грошей? Не треба. Ми дамо собі раду самі. Тільки віддайте. Таке керівництво не витримує жодної критики»,- обурений міський голова. А поки верхи не хочуть «віддати», а низи не можуть «забрати», дороги перетворюються на бездоріжжя.


Надрукувати  

Відео

Презентація нового роману Роксолани Сьоми "Світи суміжні"

Виставка народного одягу Жидачівщини

Виставка "Жидачівщина в полум’ї революції та російсько-української війни"