Передплата друкованого видання на 2020 рік

Індекс видання: 30496

Часопис "НОВИЙ ЧАС"

Тематика: Громадсько-політичні та літературно-художні видання

Мінімальний строк передплати: 1 міс.

Передплатити

Екологічне виховання в школі

Усі ми бачимо, що несолодко живеться нашій планеті. Люди часто скаржаться: клімат гіршає, погода вередує. А погода, до речі, - то дзеркало земного здоров’я. А здоров’я Землі залежить від людини. За таких умов перед школою стоїть важливе завдання – навчити та виховати людину, здатну по-новому розв’язувати проблеми охорони й раціонального використання природи, нести відповідальність за довкілля.

І починати це варто з молодших школярів. З тих чистих сердець, які вміють щиро любити природу, співчувати пташці, мурашці, слухати, як падає дощик, і що шепоче вітер.

Втілювати екологічне виховання в життя можна за допомогою різних форм і методів. Це можуть бути бесіди, виховні години, ігри, вікторини, тестування. Також екологічному вихованню сприяє залучення школярів до роботи з питань дослідницької екології, до створення проектів з охорони навколишнього середовища. Саме таку форму роботи використовую з учнями четвертого класу. Пошукова робота для створення колективних проектів допомогла краще зрозуміти і запам’ятати назви рослин і тварин, знесених до Червоної книги, навчитися краще розуміти природу і її значення для людини.

Ще допомагає у цьому вихованні щорічне проведення свята Осені, колективне виготовлення екібан, аплікацій, композицій. Часто у школі проводяться конкурси малюнків на екологічну тему, створена виставка з побутових відходів. На уроках трудового навчання учні навчилися з пластикових пляшок робити різні квіти, метеликів, підставки для вазонів.

Проведення позаурочної діяльності з вивчення довкілля заохочує дітей до практичних справ щодо його збереження. Тут можна використати такі інноваційні прийоми як «мозковий штурм» («Що зробити, щоб було чисте повітря в моїй оселі?», «Як зекономити воду?»), тести («Дружи з тваринами і рослинами»), експерименти-дослідження («Як і чим забруднюється повітря»), ігри («Екологічна рибалка», «Послухай, як дихає дерево») та інші види діяльності.

Як бачимо, сучасний процес викладання вже не може базуватися на традиційних методах. Він має допомогти застосувати отримані знання для аналізу складних проблем, а набуті навички – для пошуку ефективних рішень. Тому вчитель початкових класів повинен збагатити учнів всебічними знаннями щодо охорони природи та екологічної культури.

Іванна Квасній, вчитель початкових класів Бережницької ЗОШ І-ІІІ ст.


Надрукувати  

Відео

Презентація нового роману Роксолани Сьоми "Світи суміжні"

Виставка народного одягу Жидачівщини

Виставка "Жидачівщина в полум’ї революції та російсько-української війни"