Коли народ не має голосу, це відчувається навіть тоді, коли співають гімн.
Архів
«Зберігайте своє особисте національно-культурне обличчя…» PDF Друк
П'ятниця, 17 грудня 2010, 13:57

Бути всебічно освіченим, толерантним, шанувати своє національне коріння вчать у Піддністрянському НВК.

Про роль учнівського самоврядування у навчальному процесі та у формуванні цілісної особистості йшлося на семінарі педагогів-організаторів Ходорівського освітнього округу, що відбувся 14 грудня у Піддністрянському НВК.

 

Перш ніж розпочати семінар директор навчально-виховного комплексу Ольга Гурдя привітала гостей та розповіла про навчальний заклад, досягнення його педагогічного та учнівського колективів. Заступник із виховної роботи Людмила Хлопоніна провела екскурс в історію зародження на Галичині молодіжних громадських рухів. Коротко розповіла про роль таких молодіжних організацій як «Пласт», «Сокіл», «Січ», ОУН на прикладі нашого земляка Миколи Лебедя.

«Зберігайте своє особисте національно-культурне обличчя і зміцнюйте українську спільноту в країні свого перебування шляхом витворення попиту на українство!», - такими словами свого земляка Романа Рахманного керуються педагоги Піддністрянського НВК. Завдання, які ставлять перед собою педагоги, - формування цілісно моральної особистість з розвинутими гуманістичними рисами, пізнавати духовну спадщину свого краю, виховувати свідомого громадянина-патріота. Вчителями розроблено і комплекс заходів, програму, що охоплює 4 сфери: учнівське самоврядування; позакласну роботу; батьків і громадськість; класних керівників.

Як це все виглядає в дії, продемонстрували представники учнівського парламенту, які розповіли про структуру, основні повноваження та діяльність такого самоврядного утворення.

Як зазначила президент парламенту учениця 10 класу Наталя Михальчак, самоврядування дозволяє учням розвинути такі соціальні якості людини, як толерантність, критичність та конструктивність мислення, повага до власної та чужої праці, оптимізм, гуманізм, здатність до самоаналізу і самовиховання.

- Воно спонукає до осмислення власної ролі у життєдіяльності колективу і є реальним фактором формування демократичних, правових засад і традицій у міжособистісному спілкуванні старшокласників, їх підготовці до розбудови громадянського суспільства, - зазначила педагог-організатор Ганна Могильна.

І, найголовніше, учнівське самоврядування є організацією, що складається з учнів, створена учнями й існує для учнів.

Учасники учнівського парламенту переконані, що творити індивідуальність необхідно саме в юнацькому віці, коли формується характер та визначаються якості особистості. Учнівський парламент дає можливість залучити якомога більше учнів до управління шкільним життям, отримати практичний досвід, з яким вони зможуть краще адаптуватися в дорослому житті.

Учасниками шкільного самоврядування є учні 1-11 класів, а учнівського парламенту – 5-11 класів. В учнівському парламенті Піддністрянського НВК є 6 міністерств. У школі співпрацює «трикутник»: діти – батьки – вчителі. Педагоги-консультанти (закріплені за кожним міністерством) допомагають органам самоврядування підготувати обґрунтовану перспективу розвитку діяльності у позашкільний час, консультують членів міністерств. Класний керівник є лише консультантом, а ініціатори різних справ у класі і школі - самі учні, які працюють із гаслом «Самі вирішили, самі зробили, самі відповідаємо».

Важливим кроком у становленні такої моделі самоврядування, вважають учні, є розроблення Статуту учнівського парламенту та кількох основних законів. Окрім цього, НВК має і свій гімн, який написав випускник школи Олег Прокоп’як.

Далі міністри презентували свою роботу. Ділилися досвідом, набутим у проекті з виховної роботи «Шлях до гармонії», у рамках якого учні Піддністрянського НВК відвідували вихованців школи св. Бориса і Гліба в с. Бортниках, дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування.

Педагог-організатор Марія Дектеренко розповіла про самоврядування у початкових класах, про різні його напрямки, які вона розділила на сектори: “Знання”, сектор дисципліни і порядку та “Живи, книго”. Також розповіла, як організоване в школі дозвілля дітей на перервах. А один із напрямків шефської допомоги старшокласників продемонстрували наймолодші учасники великої шкільної родини – вихованці дитячого садочка.

При школі працює драматичний гурток, керівник якого Михайло Федиш разом із його учасниками прочитали поезії одеського поета Анатолія Вітренка із його збірки «Бунтар» і розділу «Хай раб помре у ваших душах...» До слова, з цією інсценізацією в стилі модерн учні Піддністрянського НВК брали участь в обласному конкурсі «Сурми звитяги» і стали бронзовими його призерами.

Роботу та досягнення гуртка української вишивки презентувала його керівник Л. Хлопоніна.

Підсумовуючи почуте, учасники семінару разом із методистом районного методкабінету Наталією Кулик обговорили проблеми, що виникають в організації учнівського самоврядування.

 

Оксана ФРАНКІВ.

 

Заборона коментувати статтю

Пошук вакансій

Передплата

електронної версії часопису

1 місяць – 10 грн.,

3 місяці – 30 грн.,

6 місяців – 60 грн.,

12 місяців – 120 грн.

Замовляйте надсилайте на:

newtime1990@ukr.net

Останні коментарі