Любов до Батьківщини не знає кордонів.
Влада Сотні мільйонів на дороги
Сотні мільйонів на дороги PDF Друк

Суми, заявлені цьогоріч на ремонт автошляхів у межах Жидачівського району, вражають. Загалом до кінця року мало б бути освоєно більше 400 млн. грн з державного бюджету. Проте, наразі, це гроші лише на папері.

Найбільша - 256 млн. 791 тис. 789,16 грн – сума, що заявлена на онлайн-торгах системи prozzoro, мала б піти на ремонт дороги державного значення Миколаїв-Жидачів-Калуш. Замовник – Служба автомобільних доріг.

21 серпня 2017 р. відбувся аукціон, у якому взяли участь три підрядні фірми. Того ж дня було оголошено переможця. Ним стала фірма ТОВ «Будівельна компанія «Дорлідер», що запропонувала провести поточний середній ремонт автомобільної дороги загального користування державного значення Т-14-19 Миколаїв - Жидачів - Калуш (на ділянках км 10+800 - км 18+430, км 22+120 - км 42+700) за 224 млн. 890 тис. грн з ПДВ. Однак вже за кілька хвилин торги було відмінено. На сайті вказано, що предметом скасування закупівлі стала: «недоцільність у закупівлі з тими технічними характеристиками, що були визначені Додатком №3 до тендерної документації». Про що саме йде мова - невідомо. Тож оголошуватимуться нові торги. Коли ж ремонтувати дорогу, знову під Новий рік?

Ця ж фірма проводитиме ремонт ще двох доріг у нашому районі. Зокрема дорогу загального користування державного значення Т-14-19 Миколаїв - Жидачів - Калуш (на ділянці км 42+700 - км 52+264, Монастирець – до межі з Івано-Франківською областю). Початкову вартість робіт – 83 млн. 624 тис. 116,12 грн знижено до 74 млн. 777 тис. грн. Роботи мали б бути завершені до кінця 2017 року. На цій ділянці дороги вже знято верхній шар покриття, точніше того, що від нього залишилось.

«Дорлідер» проводитиме й поточний середній ремонт автомобільної дороги загального користування місцевого значення С140545 Кологори - Лучани (на ділянці км 0+000 - км 12+740). Початкову вартість робіт (74 млн. 9 тис. 771,35 грн) знижено до 67 млн. 90 тис. грн. Роботи теж мали б бути завершені до кінця цього року.

На 3 млн. грн дешевше готовий виконати роботи з ремонту автомобільної дороги загального користування місцевого значення С140547 Вибранівка - Отиневичі (на ділянці км 11+300 - км 17+740) переможець торгів ТДВ «ШРБУ 65». Початкову вартість робіт із 31 млн. 55 тис. 771,47 грн знижено до 27 млн. 83 тис. грн.

ТДВ «ШРБУ 65» проводитиме й ремонт дороги загального користування місцевого значення О140504 Нові Стрілища - Ходорів (на ділянці км 10+000 - км 14+800). Вартість робіт – 29 млн. 695 тис. грн (початкова – 32 млн. 924 тис. 202,49 грн).

Повторно очікується оголошення тендеру на проведення поточного середнього ремонту автомобільної дороги загального користування місцевого значення С140546 Березина - Ходорківці (на ділянці км 11+200 - км 12+800). Попередня вартість ремонту 7 млн. 918 тис. 663,69 грн.

З наступного 2018 року ситуація із ремонтом доріг в Україні мала б кардинально змінитися у кращий бік. Принаймні так запевняють в Уряді.

Сьогодні більше 90% автодоріг у неналежному транспортно-експлуатаційному стані, 40% з яких потребують повного відновлення.

У 2017 планується відремонтувати більше 2 тис. км, а також буде відновлено понад 80 мостів. У 2017 році фінансування у 20 млрд. грн вистачить лише на два відсотки доріг в Україні. Мінімальна річна потреба для виконання ремонтно-будівельних робіт - 50 млрд. грн.

А щоб ми випереджали темпи руйнування доріг, потрібно близько 100 мільярдів гривень щороку, - йдеться в матеріалі «Скільки грошей з Дорожнього фонду отримає кожна область України», що опублікована на сайті «Децентралізація влади».

При достатньому фінансування дорожньої галузі за 5 років можна відновити мережу доріг загального користування в Україні, впевнені експерти.

З 2018 року має запрацювати Дорожній фонд. Обіцяють, що кошти, виділені на дороги, будуть автоматично надходити виключно на ремонт та будівництво автошляхів. Також нарешті з'явиться цільове фінансування доріг місцевого значення.

«Реформа децентралізації доріг передбачає поетапне введення в дію Дорожнього фонду. Надходження, що визначені для наповнення фонду, будуть зараховувати у спецфонд: у 2018 році — 50%; у 2019 році — 75%; і з 2020 року — 100%. 35% з яких йтиме виключно на фінансування будівництва, реконструкцію, ремонт та утримання автодоріг загального користування місцевого значення.

За результатами попередньої інвентаризації загальна протяжність мережі автомобільних доріг загального користування місцевого значення, що перейде до сфери управління облдержадміністрацій, — становить 115,9 тис. км.

Відповідно до «Основних напрямів бюджетної політики на 2018-2020 рр.» видатки на дорожню галузь планується збільшити до 70 млрд. грн до 2020 року.

За попередніми підрахунками, в 2018 році надходження до Дорожнього фонду складуть 32 мільярди гривень.

Таким чином, на будівництво, реконструкцію, ремонт та утримання доріг загального користування місцевого значення у 2018-му очікується близько 11,2 млрд. грн. Вказані кошти будуть автоматично розподілятися між місцевими бюджетами, залежно від протяжності автомобільних доріг місцевого значення відповідної області, станом на 1 січня року, що передує плановому. Області, які мають розгалужену мережу доріг, звісно, отримають більше коштів на їх ремонт», - пише Вадим Олійник, експерт Проектного офісу секторальної децентралізації.

Так для Львівщини, де протяжність доріг 6513,9 тис км, у 2018 році з Дорожнього фонду прогнозовано мало б надійти 629,4 млн. грн. Та, як каже народна мудрість, не варто ділити шкуру невбитого ведмедя.

Оксана ФРАНКІВ.

 

Пошук вакансій

Передплата

електронної версії часопису

1 місяць – 10 грн.,

3 місяці – 30 грн.,

6 місяців – 60 грн.,

12 місяців – 120 грн.

Замовляйте надсилайте на:

newtime1990@ukr.net

Останні коментарі