Водіям легше уповати на Бога, аніж ремонтувати маршрутки Друк
Понеділок, 11 липня 2011, 10:24

Цього тижня влада та перевізники поставили людей перед фактом – через подорожчання палива вже вкотре зросла ціна проїзду. Проте за якість та безпечність перевезень ніхто особливо не поширюється. Перевізники не надто поспішають потурбуватися про санітарний та технічний стан маршруток, які щодня виходять на рейс. Деякі з них, що курсують автошляхами району, не відповідають елементарним санітарним та технічним нормам, і це видно, як то кажуть, неозброєним оком.

Не раз доводиться їхати маршруткою, в салоні якої неможливо відчути себе не те що комфортно, а гідно: від пороху можна задихнутися, запах теж далеко не першої свіжості, крісла ледь тримаються підлоги, сидіння вилітають, обшивка салону в кількох місцях провисає, труба, за яку мав би триматися пасажир, їдучи стоячи, теж ненадійно прикріплена. І це лише поверхневий огляд. Зате біля водія уся верхня панель обвішана різноманітними іконками, образками, вервичками. Звісно, це похвально, що в нас такі віруючі та богобоязливі водії, але не зайве згадати приказку, що «береженого Бог береже». Варто не лише на Божу допомогу сподіватися, а й самим подбати якщо не про комфорт, то бодай за безпечність і свою, і пасажирів.

Незважаючи на постанову Кабінету Міністрів та розпорядження облдержадміністрації про те, що перероблені із вантажних маршрутки не будуть курсувати, вагома частка таких транспортних засобів все ще перевозить людей.

Переобладнані маршрутки-«мерседеси» мають зникнути з доріг Львівської області до кінця року. Про це ще в березні заявляв начальник управління ДАІ у Львівській області. Проте це якось мляво впроваджується на окремих маршрутах і окремими перевізниками в нашому районі.

Досить того, що, заходячи в маршрутку, відчуваєш себе цілком безправним і незахищеним пасажиром, оскільки не видають квитка, не дотримуються графіка, ще й часом отримуєш кінську дозу адреналіну, коли водій мчить на всіх парах латаною-перелатаною дорогою, намагаючись обігнати свого конкурента. При цьому він ще може розмовляти по телефону чи палити цигарку.

Реальну картину із дотриманням прав пасажирів у Львові продемонструвала навесні ГО «Інформаційно-правовий центр «Наше право», провівши опитування громадської думки львів’ян. Зауважу, що ситуація у Львові не надто різниться від нашої.

Так от, за результатами опитування найчастіше пасажири наголошували на невихованості водіїв; переповненості маршруток; скаржилися на швидку їзду, коли водії влаштовують перегони між собою; старі маршрутки; неналежний санітарний стан машин, відсутність доступного графіку руху маршрутних таксі; відмову брати пільговиків, паління, розмови водіїв по телефону, порушення правил дорожнього руху, недостатню тривалість руху у вечірні години.

Причиною надання неякісних послуг 40% опитаних вважає відсутність достатнього контролю з боку Львівської міської ради, ще 30% - відсутність контролю з боку ДАІ, 25% пов’язує це з недбалістю водіїв, перевізників.

Прикро, що, як видно із опитування, пасажири рідко скаржаться на неналежне обслуговування. Так, до власника маршруту телефонувало 4% опитаних, в управління транспорту та зв’язку Львівської міської ради – 3,02%, в управління захисту прав споживачів – 7%. Хоча, можливо, якби люди відчували, що на їхні скарги відповідно реагуватимуть, то зверталися б частіше. Принаймні так відповіли 84% опитуваних.

 

Оксана ФРАНКІВ.