Є тільки один засіб здивувати в Україні людей — заговорити чистою українською.
Суспільство Ціна за проїзд знову зросла подекуди й на 8 гривень
Ціна за проїзд знову зросла подекуди й на 8 гривень PDF Друк

І це ще не межа, запевняють перевізники. Не встигли жителі району відчути підвищення мінімальної заробітної плати, як вже поповзли вгору ціни, а за ними й проїзд у громадському транспорті.

 

Перевізники, з якими довелось розмовляти, як один запевняють, що підвищення відбулося не більше як на 15-20%. На практиці ж у гривневому еквіваленті це від 2 і навіть до 8 гривень залежно від протяжності маршруту.

 

Про зміни у вартості проїзду перевізники не зобов’язані в письмовій формі повідомляти керівництво райдержадміністрацій чи органи місцевого самоврядування (державне та муніципальне регулювання тарифів на пасажирські перевезення, окрім залізничних, відмінено постановою КМУ № 240 від 25 березня 2015 року). А для пасажирів, виявляється, достатньо й оголошення у маршрутці, що, мовляв, «з такого й такого дня зросте проїзд». А от на скільки, то вже скаже водій. І на нього бідолашного сиплються докори та невдоволення пасажирів.

Рішення про підняття вартості проїзду, кажуть власники автотранспортних підприємств, приймалося на Асоціації перевізників, хоча на сайті www.2loo-vaap.nethouse.ua не знайшла відповідного повідомлення про це.

Тим не менше вартість проїзду зросла й відчутно. ВТП ТОВ «Жидачівавтотранс» оголошеннями в маршрутках повідомило пасажирів про підняття вартості проїзду з 21 січня 2018 року. Фактично збільшену вартість за проїзд водії почали брати з 23 січня, повідомила представник перевізника Мирослава Гривняк. За її словами, проїзд із Журавна до Жидачева зріс на 2 грн, Жидачів - Львів – на 6 грн, Стрий - Жидачів – на 4 грн. Найбільше зросла ціна на маршруті Корчівка - Львів – на 8 грн, оскільки протяжність тут більше 100 км, зазначили в перевізника.

Не більше як на 2-3 грн зросла вартість проїзду на маршрутах, що обслуговує ТзОВ «Стрийське АТП», у телефонному коментарі зазначив його керівник Михайло Зіник. ТзОВ «Стрийське АТП» обслуговує маршрути в напрямку Стрий - Жидачів ч/з Йосиповичі, Жидачів - Гніздичів, Стрий - Корчівка.

Всі як один перевізники збільшення вартості проїзду пов’язують із зростанням вартості пального. «Дизпаливо вчора коштувало 24,50 грн, сьогодні вже 24,80 грн за 1 літр. Підраховано, що нині 72% собівартості займає вартість пального, а ще оплата праці, податки. На розвиток практичного нічого не залишається», - бідкаються перевізники.

У цій ситуації сподіватися оновлення рухомого складу не доводиться. Останні придбання нових маршруток, до прикладу, в «Жидачівавтотрансі» були в 2011-2012 роках. За тодішніми розрахунками окупитися новопридбані маршрутки мали за 8 років. Сьогодні ж придбати новий автобус, вартість якого перевищує півтора мільйона гривень, - справа непроста ще й через коливання долара, а за ним й цін на пальне.

На запитання, якою може бути верхня межа зростання ціни на проїзд, всі перевізники твердять: такої не існує, все залежатиме від вартості пального й загалом економічної ситуації у державі. Зростатиме вартість пального, зростатиме курс долара – підніматимуть й ціну за проїзд. Та все ж цікавило, наскільки у сьогоднішніх умовах має зрости мінімальна вартість проїзду, щоб підприємства змогли купувати нові автобуси. «Явно не 5 грн. У Польщі, наприклад, мінімальний проїзд 2-3 злотих, а це 1 долар», - зазначив Михайло Зіник.

З січня 2018 року навідріз перевізники області відмовились безкоштовно возити й пенсіонерів за віком. З 20 січня рішенням Асоціації перевізників Львівщини (відповідне повідомлення та роз’яснення опубліковане на сайті Асоціації) пенсіонери за віком оплачують 100% за проїзд. Як аргумент перевізники посилаються на ЗУ «Про державні соціальні стандарти і державні соціальні гарантії», що має вищу силу ніж постанови Кабінету Міністрів. «Встановлення безплатного проїзду для пенсіонерів за віком щодо оплати транспортних послуг на міському пасажирському транспорті загального користування (крім метрополітену і таксі) та приміських маршрутах, постанова №354 від 17.05.1993 року «Про безплатний проїзд пенсіонерів на транспорті загального користування» не відповідає вимогам ч. 1 ст. 19 Закону №2017-III. При цьому нормативно-правові акти Кабінету Міністрів України повинні відповідати Конституції України, законам України та указам Президента України, які мають вищу юридичну силу», - йдеться у роз’ясненні Асоціації перевізників Львівщини.

Щодо інших пільгових категорій, то між перевізниками й владою тривають дебати щодо права на безкоштовний проїзд для інвалідів III групи. Власники автотранспортних підприємств кивають на те, що влада не компенсовує у повній мірі проїзд пільгових категорій. До прикладу, за минулий рік «Жидачівавтотрансу» з районного бюджету відшкодували лише 100 тисяч грн, зазначили в підприємстві.

Про скасування пільгового проїзду для інших пільгових категорій наразі мова не йде.

В умовах перманентного зростання вартості проїзду (попереднє було щойно в жовтні 2017 року) перевізники не квапляться обіцяти покращення обслуговування. Неохоче говорять й хоча б про дотримання графіків руху, особливо в осінньо-зимовий період. «У нас автобусів вистачає на заміну, але самі розумієте, що вони вже зношені, а купити нові коштів немає», - зауважує представниця «Жидачівавтотрансу».

У такій ситуації не дуже зарадять і gps-навігатори, якими від минулого року обладнані маршрутки області. Яка користь із такого девайсу, коли маршрутка, що вийшла на рейс, поламалась від старості, а на заміну іншої немає?

Тож доводиться пасажирам наразі миритися із такою дійсністю й їздити в холодних маршрутках, зате на хвилях «радіо пятніца» чим не комфорт?

Оксана ФРАНКІВ.

 

Передплата

електронної версії часопису

1 місяць – 10 грн.,

3 місяці – 30 грн.,

6 місяців – 60 грн.,

12 місяців – 120 грн.

Замовляйте надсилайте на:

newtime1990@ukr.net

Останні коментарі