На фізкультуру як на прогулянку Друк
Вівторок, 08 березня 2011, 15:53

Уже восени, з нового навчального року учням не ставитимуть оцінок на уроках фізкультури. Минулого тижня міністр освіти та науки, молоді і спорту Дмитро Табачник заявив про можливість відміни оцінювання з предмету “фізична культура” у школі. Нагадаємо, перегляд програми розпочався після того, як у жовтні 2008 року на уроках фізкультури померло декілька дітей. Згідно з новою програмою - уроків фізкультури стане більше. Але навантаження буде меншим. Крім того, новий стандарт передбачає, що дітям, які займаються у спортивних школах чи секціях у вільний від навчання час, зараховуватиметься це як заняття з фізкультури.

Вчителі фізкультури від таких нововведень не в захопленні. Скасування оцінок – не вихід, потрібно запровадити моду на здоров’я. Недоцільність застосування теперішньої системи оцінювання на уроках фізкультури – вже давно болюче питання для освітян. Оцінки слід би виставляти не за абсолютні показники у тих чи інших вправах, а за активність і прогрес результатів. Тобто більш розвинений фізично, але, грубо кажучи, лінивий учень, який шукає, як би «посачкувати», мав би отримати нижчу оцінку, ніж менш здібний колега, який на уроках активний, старанний і, відповідно, демонструє прогрес результатів, нехай і на скромнішому рівні.

«Новий час» поцікавився думкою щодо скасування оцінок з фізвиховання у вчителя фізкультури Жидачівської гімназії ім. О. Партицького Василя Іваника.

- Мова поки що йде тільки про 1-4 класи, – каже Василь Якимович.- Для дітей з молодших класів фізичне виховання справді має виглядати як прогулянка, відпочинок. Адже вони ще маленькі, не потрібної їх перевантажувати. Але я проти відміни оцінок з фізкультури у старших класах (5-11). Нормативи і так спростили, а тому їх зможе виконати кожна дитина, доклавши мінімум зусиль. Оцінки ж ставлять лише за старанність. Проблема на сьогодні – порушення режиму рухової активності школярів. Ні для кого не секрет – учні проводять багато годин без руху, при цьому періодично навантаження дедалі збільшується. А прийшовши додому, теж не поспішають побігати-пострибати. Отже, заняття фізкультурою в школі необхідні. Якщо оцінки скасувати, школярі взагалі не відвідуватимуть уроки фізкультури. У них для цього не буде мотивації.

На думку фахівців, потрібно докорінно змінити філософію викладання фізичного виховання у школах, розробити зважений, науковий підхід до уроку фізкультури, до методики занять. Дітям та підліткам має бути цікаво. Основним завданням предмету фізичного виховання повинно стати, власне, виховання культури - ведення здорового способу життя. Проте сама школа з цим завданням не впорається, потрібна підтримка сім’ї.

- Мій син навчається у першому класі, - каже батько двох синів Микола Мільський, - на урок з фізкультури іде як на свято. Я знаю, що уроки фізвиховання у мого сина ведуть на високому рівні, часто організовуються змагання. Син завжди хвалиться оцінками з фізкультури. Я б хотів, щоб він ріс здоровим, сильним, дисциплінованим, і предмет фізичного виховання зробить його саме таким. А скасування оцінок призведе до ослаблення нації. Я проти цього.

Підхід до фізичного виховання школярів все-таки вимагає змін. Насамперед ці зміни повинні стосуватися не матеріальної бази та оцінювання, а психологічної готовності кожного учня стати міцнішим, спортивнішим, здоровішим і бажання педагогів їм у цьому допомогти.

Марія Татчин.